Remus Lăpușan (candidat PRO România la Camera Deputaților): din 6 decembrie, promitem un viitor mai prosper, alături de PRO România!


De curând, Guvernul Orban a închis piețele, lăsând oamenii fără posibilitatea de a-și vinde recolta de toamnă și cumpărătorii fără produse de calitate. Cum credeți că veți ajuta producătorii locali să își revină ulterior?

Închiderea piețelor a fost efectiv o crimă, și la adresa producătorilor locali dar și la adresa consumatorilor. S-a revenit apoi cu ideea să se permită comercializarea produselor, dar în aer liber. Zilele acestea au fost temperaturi sub pragul de îngheț inclusiv în timpul zilei, cum să faci să îți protejezi produsele? Pentru că vorbim aici de marfă perisabilă, sensibilă la temperaturile extreme. Consumatorii sunt nevoiți să se aprovizioneze din supermarket, la suprapreț, cu produse din import. Efectiv PNL și-a bătut joc de noi toți prin acest amatorism cu care a tratat problema! Dacă tot au închis piețele, de ce nu au gândit în perspectivă și să dea o directivă ca producția locală să fie preluată de supermarketuri?

Este obligatoriu ca următorul guvern să gândească o schemă de ajutor pentru producătorii care au fost grav afectați de această măsură, altfel nu vor avea cum să-și recupereze pierderile generate de cheltuielile pentru însămânțarea și creșterea produselor.

Noi, cei de la PRO România, vom susține garantarea unor prețuri minime pentru colectarea produselor agricole locale și stimularea înființării de asociații ale producătorilor locali pe lângă consiliile județene, astfel încât acești mici producători să fie oarecum protejați.

Problema supraviețuirii în vremea pandemiei de coronavirus nu este doar a micilor producători, ci și a firmelor în general. Cu ce plan concret vine PRO România pentru a salva companiile autohtone?

Sprijinul economic de criză este denumirea sub care noi, în frunte cu Victor Ponta, am reunit toate măsurile pe care le avem în vedere pentru ajutorul acordat companiilor de la noi: vom finanța IMM-urile și vom acorda facilități fiscale pentru depășirea perioadei de criză, vom reduce TVA de la 9% la 5% la produsele agricole și alimentare, respectiv pentru companiile din domeniul HORECA – vom acorda facilități pentru plata chiriilor și a ratelor bancare. De asemenea, pentru micii întreprinzători locali vom gândi o schemă de granturi pentru stimularea activității.

Problema traficului intens apare frecvent pe agenda publică a cetățenilor, atunci când sunt întrebați care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă. Autoritățile publice locale sunt depășite deja de situație. Să luăm și exemplul comunei Chinteni: ieșirea spre Cluj-Napoca se aglomerează foarte mult în orele de vârf, traficul intens pe arterele principale este o problemă pentru aproape toate comunele limitrofe orașelor mari. Tocmai de aceea, soluția nu mai poate fi locală, ci trebuie intervenție centralizată. Ce părere aveți legat de acest lucru?

Toți cei care locuim în orașe mari sau la periferia acestora știm că, în anumite intervale orare, traficul este un adevărat chin. Aveți dreptate, problema nu mai este locală, autoritățile publice locale sunt depășite de situație în acest moment. De exemplu, cum ați spus și dumneavoastră că se întâmplă în Chinteni, ca să nu mai vorbim de Florești sau Apahida – aceste artere sunt efectiv strangulate, iar primăriile din comune nu prea are ce face singure. Trebuie gândite soluții integrate, sub formă de politici publice.

Un proiect de suflet pe care îl voi susține în calitate de viitor deputat în Parlament din partea PRO România este cel pe care l-am denumit Smart Urban Mobility. În concret, vom institui de la nivel legislativ obligativitatea implementării unor programe de tip ˝park&ride˝ prin care primăriile marilor centre urbane, în parteneriat cu primăriile din comunele limitrofe, vor amenaja la principalele intrări în oraș parkinguri gratuite pentru minimum 10% din traficul zilnic înregistrat în medie în ultimul an, alături de punerea la dispoziție a unor mijloace de transport alternative pentru deplasarea în interiorul orașului (transport public, dar și biciclete, trotinete sau mopeduri electrice).

În plus, o altă soluție de reducere a traficului ar fi acordarea unor tichete lunare pentru achiziționarea de abonamente de transport public în comun în vederea deplasării la serviciu (cu trenuri inter și peri urbane, tramvaie, autobuze, metrou) sau pentru alimentarea mijloacelor nepoluante de transport.

Din 6 decembrie, promitem un viitor mai prosper, alături de PRO România!

Material electoral realizat de Napobit SRL, la comanda Partidului PRO România Cluj, cod mandatar financiar: 11200008

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close